Digital interactive multimedia devices in museums

Main Article Content

Rocío Mihura López
Viviana Barneche Naya
Luis Antonio Hernández Ibáñez

Abstract

Museums base their educational potential on the visitors’ chances of living a direct experience, through an object or a recreated ambient. As institutions they are run by the society and evolve at the same time. Therefore museums have implemented digital multimedia technology in their expositions, more or less successfully. One of the positive consequences is the attraction of these devices for all kinds of public and their ability to showing social or historical complexity of an object.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
Mihura López, Rocío, Viviana Barneche Naya, and Luis Antonio Hernández Ibáñez. 2012. “Digital interactive multimedia devices in museums”. Vivat Academia. Journal of Communication, no. 117E (February):1479-85. https://doi.org/10.15178/va.2011.117E.1479-1485.
Section
Research Articles
Author Biographies

Rocío Mihura López, VideaLAB. Universidad de la Coruña

Licenciada en Bellas Artes por la Universidade de Vigo. Máster en Creación y Comunicación Digital por la Universidade da Coruña. PhD candidate, en etapa de Tesis, Universidade da Coruña. Profesora en la Facultade de Ciencias da Comunicación de la Universidade da Coruña. Sus líneas de investigación abarcan los campos de la creación digital interactiva en el ámbito de la museística y los contenidos audiovisuales dentro de los Museos.

Viviana Barneche Naya, VideaLAB. Universidad de la Coruña

Arquitecta, Universidad de la República, Uruguay. PhD candidate, en etapa de Tesis, Universidad de A Coruña. Docente de Taller de Anteproyectos, Facultad de Arquitectura, UdelaR (2001-2011).  Docente dentro del Máster en Creación y Comunicación Digital, Universidad de A Coruña (2008-2009). Profesora interina, Universidad de A Coruña (2011).  Sus líneas de investigación se enmarcan en los campos de la creación digital interactiva, el diseño de ciberarquitectura y contenidos dentro de los Metaversos, la recreación patrimonial, la simulación por computador y las Interfaces Naturales.

Luis Antonio Hernández Ibáñez, VideaLAB. Universidad de la Coruña

Doctor Arquitecto, Universidad de A Coruña, España. Director del Grupo de Visualización Avanzada en Arquitectura, Ingeniería Civil y Urbanismo - VideaLAB, Director del Máster en Creación y Comunicación Digital. (1998-2009). Profesor Titular en la Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos; y de la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad de A Coruña. Autor de múltiples publicaciones en el ámbito de la visualización avanzada, la ciberarquitectura y la recreación del Patrimonio. Sus líneas de investigación en enmarcan en el campo de la creación digital, la simulación por computador, las Interfaces Naturales, los Mundos Virtuales 3D  y la Realidad Virtual. Miembro de IEEE, ACM Siggraph, Sigradi y SEAV.

References

Bitgood, S. (1988). A comparision of formal and informal learning. Jacksonville: Jacksonville State University.

Bitgood, S. (2002). Environmental psychology in musums, zoos and other exhibition centers. En Handbook of Environmental Psychology. EEUU: Bechtel & A. Churchman.

Feber, S. (1987). The Boston children's museum. The International Journal of Museum Management and Curatorship.

Gardner, H. (1991). Making schools more like museums. EE.UU: Education Week.

Hawkey, R. (2002). The lifelong learning game: season ticket or free transfer?. Computers & Education, 38.

Hooper-Greenhill, E. (2003). Measuring the outcomes and impact of learning in museums, archives and libraries. Leicester: Research Centre for Museums and Galleries.

Knell, S. (2003). The shape of things to come: museums in the technological landscape. Museum and Society, 1(3): 132-146.

Koester, S. E. (1993). Interactive Multimedia in American Museums. EE.UU: Archives & Museum Informatics.

Zetterberg, H. L. (1968). Museums and adult education. London: Evelynm Adams and Mackay.

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.