Sound Characteristics on Film Trailers
Main Article Content
Abstract
In this way, and through the application of an analysis card designed ad hoc to a total of 50 trailers films premiered in 2013, we observed that designers and trailers assemblers combine the stylistic, rhythmic and melodic characteristics of the sound and music with a clear emotional intent.
Downloads
Article Details
The main author must deliver the letter of transfer of copyright, according to the model provided by Vivat Academia, Revista de comunicación, which declares the transfer of copyright to the journal and make explicit the rights of authors regarding the dissemination and use of the manuscript once published.
Creative Commons Attribution/Non Commercial 4.0 International
References
Calderón Garrido, C. & Gustems Carnicer, J. (2012). Fundamentos psicológicos y emocionales del sonido en los audiovisuales. En J. Gustems (Coord.), Música y sonido en los audiovisuales (pp. 49-65). Barcelona: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona.
Chion, M.(1991). L’audio-vision. Paris: Nathan. Trad. castellana LÓPEZ RUIZ, A. (1993). Audiovisión. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Barcelona: Paidós.
Dornaleteche, J. (2007). Definición y naturaleza del tráiler cinematográfico. Pensar la publicidad, 1(2), 99¬116.
Gil, E. (2012). La manipulación temporal en los tráileres de cine: articulación de un nuevo tiempo narrativo. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 18, 433¬441. DOI: http://dx.doi.org/10.5209/rev_esmp.2012.v18.40998
Gustems Carnicer J. & Calderón Garrido, C. (2014). El análisis multimodal en la escucha de los audiovisuales. En J. Gustems (Coord.), Música y audición en los géneros audiovisuales (pp. 15-28). Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.
Iuva, P. O. (2010). A desconstruçao audiovisual do trailer. Em Questão, 16(1), 165-177.
Llinares Heredia, F. (2012). El sonido como recurso expresivo en los audiovisuales. En J. Gustems (Coord.), Música y sonido en los audiovisuales (pp. 135-145). Barcelona: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona.
Llinares Heredia, F. (2014). La dimensión sonora de los tráileres. En J. Gustems (Coord.), Música y audición en los géneros audiovisuales (pp. 155-167). Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.
Marimon, J. (2014). El montaje cinematográfico, del guión a la pantalla. Barcelona: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona.
Murch, W. (2003). En el momento del parpadeo. Un punto de vista sobre el montaje cinematográfico. Madrid: Ocho y Medio.
Sedeño-Valdellós, A. (2012). Video musical y cultura: propuestas para analizar el cuerpo en el videoclip. Vivat Academia, XIV(120), 91-101. DOI: http://dx.doi.org/10.15178/va.2012.120.91-101