The historic tradition of reality tv: Callejeros and Vidas anónimas
Main Article Content
Abstract
Those formats share the passion for life that the movies have, but those TV shows formats add more dramatization of the facts to catch the audience from the beggining till the end. The camera turns into a dramma character, who wants to know all about those stories and poke into our characters feelings. It recording style imitates life itselve, though a sequence shot, and it reach a great identification into the audience, due to the close treatment of the reporters. Callejeros has created a school and Vidas Anónimas took a new step into reality TV.
Downloads
Article Details
The main author must deliver the letter of transfer of copyright, according to the model provided by Vivat Academia, Revista de comunicación, which declares the transfer of copyright to the journal and make explicit the rights of authors regarding the dissemination and use of the manuscript once published.
Creative Commons Attribution/Non Commercial 4.0 International
References
Albert, P. & Tudesq, A. J (1982). Historia de la radio y la televisión. México: Fondo de Cultura Económica.
Arnow, E. (1998). El documental. Historia y estilo . Barcelona: Gedisa.
Bazin, A. (2002). Orson Welles. Barcelona: Paidós.
Bustamante, E. (2000). Radio y Televisión en España. Historia de una asignatura pendiente de la democracia. Barcelona: Gedisa.
Cebrián Herreros, M. (2004). La información en televisión. Barcelona: Gedisa.
Díaz, L. (2006). 50 años de TVE. Madrid: Alianza Editorial.
Faus Belau, Á. (1995). La era audiovisual. Historia de los primeros cien años de la radio y la televisión. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias.
García Jiménez, J. (1999). Información Audiovisual. Orígenes-Conceptos-Identidad (Tomo I). Madrid: Paraninfo.
García Jiménez, J. (1999). Información Audiovisual. Los géneros (Tomo II). Madrid: Paraninfo.
Gubern, R. (1997). Historia del cine (4ª ed.). Barcelona: Lumen.
Hueso Montón, Á. L. (1998). El cine y el siglo XX. Barcelona: Ariel Historia.
Ituarte, L. & Letamendi, J. (2002). Los inicios del cine. Desde los espectáculos precinematográficos hasta 1917. Barcelona: Ediciones del Serbal.
Magro, B. (2003). Informe Semanal. 30 años de historia. Barcelona: Plaza & Janés.
Monterde, J. E. (2000). Historia del cine español. Madrid: Cátedra.
Paz, Mª. & Montero, J. (2002). El cine informativo 1895-1945. Creando realidad. Barcelona: Ariel Cine.
Sadoul, G. (1998). Historia del cine mundial desde los orígenes (16ª edición). México D.F: Siglo XXI.
Sánchez Noriega, J. L. (2006). Historia del cine. Teoría y géneros cinematográficos, fotografía y televisión (4ª ed.). Madrid: Alianza Editorial.
Sorlin, P. (1996). Cines europeos, sociedades europeas (1939-1990). Barcelona: Paidós.
Vázquez La Hoz, B. (2011). La realidad dirigida en los programas de telerrealidad: Análisis de Callejeros y de Vidas Anónimas. Tesis Doctoral de la Universidad
de Vigo, Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación.